lauantai 16. tammikuuta 2021

Valoa ja varjoja



Valosa ja varijoisa on oma viehätyksensä.  Mitä sulle tullee ekana mieleen sanasta varijo? 
Mulla tuli mieleen suoja.
 
Psalmeisa puhutaan monesa kohtaa varijosta. 

Herra on sun varijelijas, Herra on suojaava varijos sun oikijalla puolellas. Ei polta sua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä. Herra varijellee sut kaikesta pahasta, hän varijellee sun sielus. Herra varijellee sun lähtemiset ja tulemiset ny ja ijankaikkisesti. Ps. 121: 5-8

Pittää vaan malttaa pysyä varijosa niin säästyy monelta pahalta.

Joka Korkeimman suojasa istuu ja Kaikkivaltijaan varijosa yöpyy, se sannoo: " Herra on mun turvani ja linnani, hän on mun Jumalani, johon mää turvaan. Ps. 91: 1-2

 Toisesta näkövinkkelistä kahtottuna varijon ja varijot voi ajatella olevan ikäviä ja synkkiä asijoita ihimisen elämäsä. Siitäki puhutaan raamatusa, sanotaan että eletään kuoleman varijon maasa mikä on ihan totta. Mutta sehän se on suuri ilo ja lohtu, että kuoleman varijojen maahan loistaa valo jonka suojasa ja on hyvä olla ja ellää. 




2 kommenttia:

  1. Ps.91 on tullut yks mielipsalmeistani :) Enemmän varjoissa viihtyvä.

    VastaaPoista
  2. Jännä huomata, että erilaisia asioita tulee mieleen samoista sanoista. Mulle ei olisi suoja tullut mieleen, ainakaan nyt, ehkä kesällä kenties. Mulle tulee varjosta mieleen se, että sinne varjoon kaipaa valoa, valonsädettä.

    VastaaPoista

Kiva ku kävit, jätäppä käynnistäs ränttiä ruutuun. :)

Joulu on taas

 No tottahan se on, että joulu tullee vaikkei tekis yhtään piparitalua, mutta muutama niitä pittää tehä jotta saa näpertämisen vietin tyyvyt...