tiistai 5. helmikuuta 2013

Rokulipäiviä

Käväsin eilen aamulla muutaman tunnin töis vaikka aamulla mietin että lähtisköhän sitä ku olo tuntu sellaselle ettei täs ihan vielä kaikki oo ok. Mut lähinpä kuitenki vaikka pää oli kipee, nokkarustinki tukkonen, ääni vielä osaltaan hukkateillä Töisä oli välillä kylymä välillä kuuma .
Johtaja kans siinä sitte jutustelin hän sano heti että nyt otat ja soitat työterveyenhoitajalle ajan ja käyt tarkistuttamasa poskiontelos ettei niisä oo tulehusta.
Minähän tein työtä käskettyä ja sain ajan puolli yheksi samalle päivää.

Hoitajan luona kävin ja röörit tutkittiin. Kovasti oli poskiontelot turvoksisa ja nenu punanen ja ärtyny. Hoitaja kielsi mua käyttämästä nenäsumutetta mitä olin siihen mennesä käyttäny lähes pari viikkoo. Sen takia oon joutunu käyttään sumutetta ku päiväkojilla mennee nenu tukkoon. Mulla ei tavallisesti oo nenun kan ollu mittään ongelmaa. Syksyllä ku alotin työt päiväkojilla nii kohtapuolin huomasin että nenu aina tukkonen. :(

 Tavallisia nenäsumutteita kuulemma ei sais käyttää yhtäjaksosesti ku enintään kymmenen päivän ajan. Kuivattavat nenän limakalavoja mikä ei oo hyvä asija ollenkaan. Jotakin ölijypohojasta sumutetta tulis kai välillä käyttää, ellei semmosta oo niin tavallinen ruokaölijyki kelepaa, mitä voi topsin avulla sivellä limakalavoille. Eihän se ölijy sitä tukkosuutta vähennä mut auttaa siihen kuivuuteen.
Hoitaja lupas jutella lääkärin kans asijasta ja jos lääkäri kattoo hyväksi antaa kuurin nii hoitaja soitteleepi mun lähiapteekkiin ja lähettää resetin sinne. Sovittiin että soittaa mulle jos ei kuuria tarvita.

Puoli viijen aikaan kävin apteekista hakemasa Duact nimisiä kapseleita joittenka pitäs laskee tulehusta ja turvostusa. Kolome kapselia saa ottaa päiväsä tarpeen mukkaan.
Eilen otin kaks, tännään oon ottanu yhen ja taijanpa otta täs päivällä toisen ja illalla kolomanen. Pikkusen siltä vaikuttas aivanku nokkarustinki olis avaramman olonen, hengitys kulukee parammin.
Rokulipäiviä on keskiviikkoon saakka. Jospa sitä sitte jo olis tervehtyny, täysis sielun, hengen ja ruumiin voimisa että kykenee kunnolla töihin. Toivotaan, toivotaan...


1 kommentti:

  1. Ducti kyllä aikaisee hyvin hegitystiet samoja on minulla menossa parhaillaan, kolmatta en voi otta kun tulee sydämmen tykytystä.
    Paranemisiin.

    VastaaPoista

Kiva ku kävit, jätäppä käynnistäs ränttiä ruutuun. :)

Joulu on taas

 No tottahan se on, että joulu tullee vaikkei tekis yhtään piparitalua, mutta muutama niitä pittää tehä jotta saa näpertämisen vietin tyyvyt...