lauantai 2. tammikuuta 2016

Rakkaus

Sana sunnuntaille

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
mutta minulla ei olisi rakkautta,
olisin minä vain helisevä vaski
tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja
ja minä tietäisin kaikki salaisuudet
ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi
kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää,
mutta ellei minulla olisi rakkautta,
en minä mitään olisi.
Ja vaikka minä jakelisin kaiken 
omaisuuteni köyhäin ravinnoksi,
ja vaikka antaisin ruumiini poltetttavaksi,
mutta minulla ei olisi rakkautta,
ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen,
rakkaus on lempeä, rakkaus ei kadehdi,
ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy
sopimattomasti, ei etsi omaansa,
ei katkeroidu, ei muistele
kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee
yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo,
kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä.

Jumala on rakkaus.

3 kommenttia:

  1. Ihanaa, kun laitoit tämän Raamatunkohdan tänne! Siunausta alkaneeseen vuoteen!

    VastaaPoista
  2. Tämän lauloi meille oopperalaulaja Kalevi Koskinen, kun kävelimme alttarilta ulospäin. :)

    Tulee kylmät väreet vaikka vaan lukee. :D

    VastaaPoista
  3. Kiitos ihanasta Sanasta, siunausta tulevaan vuoteen 2016

    VastaaPoista

Kiva ku kävit, jätäppä käynnistäs ränttiä ruutuun. :)

Joulu on taas

 No tottahan se on, että joulu tullee vaikkei tekis yhtään piparitalua, mutta muutama niitä pittää tehä jotta saa näpertämisen vietin tyyvyt...