sunnuntai 27. heinäkuuta 2014

Sana sunnuntaille

Minä rakastan Herraa,
 sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;
 sillä hän on kallistunut korvansa
minun puoleeni,
 ja minä huudan häntä avuksi kaiken
 elinaikani.
 Kuoleman paulat piirittivät minut,
 tuonelan ahdistukset kohtasivat minua;
 minä jouduin hätään ja murheeseen.
 Mutta minä huusin avukseni
 Herran nimeä:
 " Oi Herra, pelasta minun sieluni."
 Herra on armollinen ja vanhurskas,
 meidän Jumalamme on laupias.
 Herra varjelee yksinkertaiset;
 minä olin viheliäinen, mutta
 hän auttoi minua.
 Palaja, sieluni, takaisin lepoosi,
 sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin.
 Sinä olet pelastanut minun
 sieluni kuolemasta,
 minun silmäni kyynelistä,
 jalkani kompastumasta.
 Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä
 elävien maassa.
 Minä uskon, sen tähden minä puhun,
 minä, joka olin kovin vaivattu.
 Minä sanoin hädässäni:
 " Kaikki ihmiset ovat valhettelijoita".
 Kuinka minä maksan Herralle
 kaikki hänen hyvät tekonsa minua  kohtaan?
 Minä kohotan pelastuksen maljan
 ja huudan avuksi Herran nimeä.
 Minä täytän lupaukseni Herralle
kaiken hänen kansansa edessä.
 Kallis on Herran silmissä
 hänen hurskaittensa kuolema.
 Oi Herra, minä olen sinun palvelijasi,
 sinun palvelijasi minä olen,
 sinun palvelijattaresi poika!
 Sinä päästät minun siteeni.
 Sinulle minä uhraan kiitosuhrin
 ja huudan avukseni Herran nimeä.
 Minä täytän lupauksen Herralle
 kaiken hänen kansansa edessä.
 Herran huoneen esikartanoissa,
 sinun keskelläsi, Jerusalem.
 Halleluja!

Psalmi 116

Aurinkoista sunnuntaita Janos Pal Papa teriltä!

Lähetään kahtelleen paikallisen seurakunnan sunnuntain menua ja meininkiä.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva ku kävit, jätäppä käynnistäs ränttiä ruutuun. :)

Joulu on taas

 No tottahan se on, että joulu tullee vaikkei tekis yhtään piparitalua, mutta muutama niitä pittää tehä jotta saa näpertämisen vietin tyyvyt...